Rabu, 29 Oktober 2014

Menjiwai Jiwa Sendiri

Teks: Fauziah binti Sirat
Foto; Koleksi Peribadi

Sudah di penghujung Oktober. November cuma sedetik mahu menyapa. Masa ternyata begitu cepat berlalu. Pagi ini pabila merenung kembali '2014 Vision Board' yang tergantung di pejabat, saya tahu saya berada di landasan yang diingini.

Tahun ini saya bermula agak lewat. Tahap kesihatan yang kurang memberangsangkan di awal tahun menyebabkan saya menangguhkan perjalanan impian 2014. Saya hanya memulakan segalanya pada bulan Mei. Kelahiran blog ini adalah pencapaian pertama saya. Sebuah impian yang akhirnya menjadi nyata.

Terus-terang saya katakan ada dua agenda dalam '2014 vision board' yang tak mungkin akan saya laksanakan. Puncanya? Kerana saya tidak miliki sebarang nyala rasa untuk memulakannya. Saya akur sesetengah orang mungkin mampu melakukan sesuatu yang tidak diminatinya kerana punya faktor dorongan yang lain. Tetapi tidak saya. Saya hanya mampu memulakan dan melaksanakan sesuatu perkara yang memiliki jiwa saya. Menjiwai jiwa saya.

'2015 Vision Board' sudah ada di dalam kepala. Kali ini benar-benar yang berjiwa. Hanya yang berjiwa...


     



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan