Ahad, 9 November 2014

Menginspirasi & Terinspirasi

Teks: Fauziah binti Sirat
Foto: Koleksi Peribadi

19 tahun bergelar seorang ibu tidak memungkinkan saya layak ditauliahkan sebagai seorang ibu terbaik untuk anak-anak. Banyak yang masih perlu dipelajari dan diterokai. Masih belajar dan perlu belajar. Saya tidak nafikan ada pandangan yang mengatakan ibu bapa kita dahulu tidak perlu pun menghadiri mana-mana seminar untuk menjadikan kita seorang 'orang'. Saya tidak menidakkan pandangan itu. Tetapi kita sentiasa punya pilihan. Dan saya memilih untuk terus belajar.

Itulah hebatnya majlis ilmu. Setiap kali saya bertemu dengan ibu bapa dalam Seminar Melatih Anak-anak Berfikir Aras Tinggi, saya pasti mendapat imbuhan ilmu yang tidak ternilai daripada para peserta. Sungguh! Perkongsian ilmu sesama jemaah yang mempunyai nawaitu yang sama menghasilkan jalinan emosi dan buah fikir yang akrab. Ada emosi yang terusik, ada air mata yang mengalir, ada idea bernas yang dilontarkan. Nikmat apa lagikah yang mahu didustakan. Allahuakbar!!!

Saya bakal berkongsi lagi di SEMINAR MELATIH ANAK-ANAK BERFIKIR ARAS TINGGI. Kali ini pada hari Ahad 23 November 2014. Pusat Tuisyen Karisma Unggul, Seksyen 28, Shah Alam.
Manggakan tarikh ini. Jumpa tuan puan nanti.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan