Sabtu, 14 Jun 2014

Kerna Sekeping Gambar


Bermula dengan gambar seorang sahabat, Paul, yang dimuatkan di dalam facebook 8 Jun lalu, secara tiba-tiba 2014 membuka kembali lembaran yang sudah hampir terkunci 26 tahun. Saya tidak pernah ketemu Paul sejak hari terakhir peperiksaan SPM.  Bukan sahaja Paul, malah ramai lagi. Hilang, tiada khabar berita, sunyi sepi...

Gambar ini akhirnya merubah segala. Tak sampai seminggu, pertemuan pertama direncanakan. Pertemuan kedua turut dirancang. Nah! Akhirnya, 14 Jun 2014 sebahagian kecil daripada kami bertemu untuk kesekian kalinya. Terima kasih kepada facebook dan whatsapp tentunya :).




Sesiapa sahaja pasti tak akan mampu menolak hebatnya dan indahnya dunia persekolahan. Saya juga tidak terkecuali. Banyaknya kenangan dan nostalgia. Dalam banyak-banyak kenangan, sahabat-sahabat dan guru-guru di Sekolah Tinggi Segamat, satu yang sentiasa tersemat di jiwa saya. Keakraban kami pelbagai kaum... Apapun bangsa dan agama, kami tidak pernah rasa kekok untuk bersama, bergurau, ketawa, malah ketika serius berbincang. Kami sudah lama ada jiwa 1Malaysia!!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan