Isnin, 26 Mei 2014

Kami Tidak 'Sweet'

Hubungan kami bermula sebagai seorang kawan sekuliah. Kawan yang betul-betul biasa. Malahan saya ber'aku' dan ber'engkau' dengan dia. Betapa biasanya perkenalan saya dengan dia sehingga Saya tak sedar entah bila hubungan biasa ini bertukar jadi luar biasa. Yang saya ingat kami mula berkawan di tahun satu, Fakulti Sains, UM. Bertunang di tahun tiga dan berkahwin sebulan selepas tamat peperiksaan tahun akhir!!!

Gara-gara bermula cuma sebagai kawan biasa, kami bukanlah pasangan yang 'sweet'. Kami tak perlu simpan segala keburukan sekadar nak jadi yang manis-manis di hadapan diri masing-masing. Kami jadi diri kami yang sebenar. Saya terima dirinya seadanya, begitu juga dengan dirinya. Malahan saya tak bising bila hari ini dia terlupa tarikh ulangtahun perkahwinan kami yang ke-19. Kata beliau, yang penting kalau ada sesiapa yang terlupa, masih ada yang boleh mengingatkan. Jangan sampai dua-dua terlupa. Hahaha! Nak 'cover line' lah tu...

19 tahun bersama tidak bermakna kami sudah di takuk selesa. Banyak lagi yang perlu ditangani dan diusahakan. Anak-anak sudah beransur-ansur dewasa. Cerita sepuluh tahun lalu pasti tidak akan sama dengan cerita sepuluh tahun akan datang. Apapun...kalau dibandingkan dengan dulu, kami lebih 'sweet' sekarang. Hihihi!!!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan