Khamis, 22 Mei 2014

Cerita Kerjaya Saya


Bismillah…

Saya cinta mengajar. Walaupun tidak punya sebarang kelayakan rasmi bertulis yang menobatkan saya sebagai guru, saya tetap mahu mengajar. Barangkali bukan terlalu sangat berkenaan subjek yang diajar tetapi bersama dengan kelompok kanak-kanak dan remaja yang mahukan ilmu buat saya sangat senang dengan profesion ini.


Lewat kebelakangan ini, setiap petang hujan turun. Bukan renyai tapi lebat. Benar-benar lebat.  Semalam hujan lebat lagi. Kelas bermula jam 4 petang namun tiada sebarang kelibat. 4.15…pun belum ada bayang. 4.30…baru berduyun-duyun nampak muka. Nak marah? Hmmm…Dulu mungkin. Tapi sejak belajar teknik mendorong pelajar menggunakan Teknik Nabi, semua itu berjaya diketepikan. Alhamdulillah, datang juga mereka akhirnya. Saya sudah kenal mereka ini. Datang ke kelas Matematik, tapi kalkulator tak dibawa. Datang nak belajar, tapi pen sebatang pun tak dibawa. Tapi semangat nak datang ke kelas sudah cukup besar ertinya pada saya. Kalau mereka faham, itu lebih besar ertinya. Kalau mereka boleh siapkan tugasan yang diberi, apakah lagi nikmat yang mahu didustakan. Alhamdulillah. 

Ramai-ramai 'selfie' dengan  'fish-eye lens'
Tuan punya 'fish-eye lens'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan