Isnin, 28 Julai 2014

Riuh Raya Riuh Sana

Sesuatu yang tak mampu dinafikan pabila Syawal menjelma adalah keseronokan dilingkungi riuh, hilai tawa dan hiruk pikuk keluarga dan sanak saudara. Dalam bergembira, pastinya ada hiba yang bertamu. Tatkala menziarahi pusara bonda dan memohon ampun mencium tangan ayahanda, air mata deras tak tertahan. Itulah warna-warni Aidilfitri. Bukan setakat meraikan kemenangan berpuasa di bulan Ramadhan malah ada hikmah yang tersirat.

Seiring dengan usia yang bertakuk satu demi satu, saya seronok melihat puluhan anak buah yang sudah meningkat dewasa. Walaupun berjumpa setahun sekali, saya akur akan kekuatan ukhwah yang terbentuk. Kali ini pasti mereka tak akan lupa akan ibu saudara mereka yang seorang ini. Habis ditegur mereka yang asyik menghadap 'tablet' dan telefon pintar. Sudahlah berjumpa tidak selalu, benda itu juga yang mahu dipandangnya. Sindrom Gen-Y? Hmmmm...

Hasil sembang-sembang santai dengan mereka, saya juga tidak menolak hakikat akan ketaksuban mereka kepada kekuatan visual. Penatnya nak baca blog; panjangnya...komen mereka. Kalau ada gambar, nak juga kami baca. Bertambah lagi komen mereka. Banyak komen betul anak buah saya kali ini. 

Maaf juga kerana kali ini 'Mak Cik Uji' juga tak punya gambar. Tapi idea menulis sudah dicantas supaya tak penat kalian membaca. Selamat membaca.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan