Isnin, 7 September 2015

Itu Yang Nombor Satu

Teks : Fauziah binti Sirat
Foto: Koleksi Peribadi


080915

April kali terakhir singgah ke sini. Sekarang sudah bulan September. Empat bulan juga tidak bertamu. Sibuk? Hmmm,,,,itu alasan klise namanya. (Sengaja mahu menghukum diri; biar rasa bersalah). Anak bongsu saya menambah hukuman; "Blog mama dah berhabuk". Alamak. Nampak gaya hari ini saya wajib buang sawang dan sarang labah-labah.

Merenung dan membaca semula matlamat-matlamat yang saya sasarkan untuk tahun ini; alhamdulillah, syukur banyak-banyak kerana Allah izinkan dan permudahkan saya. Memandangkan 2015 hanya berbaki tiga bulan lagi, saya berkira-kira ini masa yang paling sesuai untuk merencanakan aktiviti-aktiviti hujung tahun 2015 dan 2016.  Ini bukan hanya bicara bisnes semata. Matlamat perlu merangkumi semua tiang yang membina kekuatan saya; kebergantungan saya kepada Allah, keluarga saya, kesihatan saya dan pembangunan ilmu kendiri saya. Matlamat  juga tidak boleh lari daripada nawaitu; mengapa saya  berada  di landasan hari ini sangat bergantung kepada niat asal saya. Nawaitu; itu nombor satu.


Tahun 2016; di atas kertas menyaksikan sesuatu yang lebih padat berbanding tahun ini.  Kali ini saya mensasarkan padat yang punya banyak ruang. Padat Beruang? Hah! Hahaha! Ya! Kenapa tidak?

2016. Padat Beruang!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan