Isnin, 27 April 2015

Kuasa Doa

Teks: Fauziah binti Sirat
Foto: Koleksi Peribadi

Usai memberikan ceramah di SMK Tinggi Setapak pagi Jumaat yang lalu, saya terus hilang suara. Dua kelas tingkatan 3 yang patutnya berlangsung petang itu saya batalkan. Ini petanda saya perlu berehat. Semangat kuat tidak dapat menandingi tuntutan tubuh yang sudah letih. Saya perlu berjanji keras pada diri saya untuk berehat dua minggu. Perlu ada rasa cinta pada diri sendiri sekiranya mahu terus menyintai insan-insan lain.

Hari ini hari kedua dalam tempoh rehat saya. Inilah masa saya kembali melihat ruangan blog yang sepi tidak saya kunjungi. Haih! Rasa bersalah pada diri sendiri walhal dahulunya janji pada diri sendiri mahu mengasah bakat menulis. Kejam sungguh pada diri sendiri. 'Tak apa. Ini masanya', suara kecil memujuk hati sendiri. Hihihi.

Ini kisah kuasa doa.

Di penghujung tahun lalu, ketika saya merencanakan tahun 2015, saya katakan pada sang arjuna yang saya akan laksanakan kempen 'perkongsian' sekurang-kurangnya 10 kali. Memandangkan saya tidak punya sebarang tim pemasaran; hanya bergerak sendirian, saya tahu 10 perkongsian itu sudah cukup banyak untuk saya. Silap-silap tidak kesampaian...

Tetapi sesungguhnya kata-kata itu doa. Allah Maha Besar. Alhamdulillah. Dalam tempoh 4 bulan, saya telah mencapai dan melebihi kuota minimum yang disasarkan. Allah berikan saya sahabat-sahabat sama ada di alam nyata dan di alam maya yang sangat menyokong perjuangan saya. Ada yang sangat saya kenali akrab, ada yang tidak. Ada yang pernah berjumpa. ramainya yang tidak. Tetapi itu tidak menghalang kelangsungan pelbagai usaha. Jauh dan dekat saya gigihkan. Terima kasih semua.


2015 masih berbaki 8 bulan. Saya tahu sokongan sang arjuna, keluarga dan sahabat-sahabat memungkinkan perjuangan ini bakal berterusan.  Doakan saya duhai kalian. Terima kasih sahabat.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan