Jumaat, 12 Disember 2014

Tribute Untuk Kalian

Teks: Fauziah binti Sirat
Foto: Koleksi Peribadi

Sebenarnya banyak kisah yang dikongsikan di dalam blog ini datang daripada persekitaran saya yang dipenuhi dengan suara dan jiwa anak-anak muda. Merekalah 'sekolah' saya dan mereka inilah yang kerap 'menyekolahkan' saya. Mereka inilah yang menghulurkan bantuan setiap kali saya di dalam kesukaran. Mereka inilah yang menceriakan hari-hari saya. Mereka inilah juga yang kekadang 'merajuk' dengan saya. Hihihi...Mereka inilah juga yang membantu saya mengenal hidup di lensa mata anak-anak, mereka inilah yang membantu tugasan di pejabat, mereka inilah yang membelikan saya makanan, mereka inilah krew saya, mereka inilah segala-galanya. 

Hari ini saya terpanggil untuk menyatakan sejuta penghargaan kepada mereka. Mana mungkin saya berdiri di tempat saya hari ini tanpa hadirnya mereka. Kepada semua pelajar saya; yang pernah belajar, sedang belajar dan bakal kembali belajar dengan saya; yang memanggil saya 'mama', 'bonda', 'ummu', 'cikgu', 'teacher', 'madam', tiada ucapan terima kasih yang mampu menzahirkan rasa syukur saya di atas segala sumbangan kalian kepada saya. Terima kasih atas segalanya.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan